Voetbal-mama

Ik geef het toe… ik stond niet op de eerste rij te springen een jaar geleden, toen onze middelste musketier wou en zou gaan voetballen.

Ondertussen is er veel veranderd, want naast het brengen en halen tijdens de week, zou ik bijna geen enkele match van hem willen missen.

Het moment waarop je je zoon intens gelukkig ziet op het veld en daar ook de vruchten van werpt ernaast, dan weet je dat je soms je eigen visie aan de kant moet zetten.

Deze middag was het uitgelezen moment om een nieuw hemd voor hem te maken. Na de winteropkuis van zijn kleren, merkte ik weinig nog draagbare zaken.

Gelukkig stof genoeg bij de hand om iets te creëeren en wel deze:

Een Theo van Zonen 09. Ik maakte er al diverse met korte mouwen deze zomer (Theo 1.0 – zonen 09, Theo 2.0 – Zonen 09,Theo 3.0 – zonen 09 en Theo 4.0 – zonen 09) maar deze keer dus met lange mouwen en tricot-stof in plaats van katoen. Ik moet zeggen dat laatste was een zeer aangename ervaring.

Bij het begin dacht ik: ik maak hem op en top… maar zoonlief gaf duidelijk aan geen mouwboord met knopen te hebben en enkel als T-shirt-vorm een hemd te willen.

Geen probleem, maar volgende keer toch een full-version proberen aansmeren 😉

Ik ven er best wel fier op – want zowel binnen als buitenkant zijn quasi perfect afgewerkt 🙂

Helemaal happy is die kleine grote man van me dus.

Want zeg nu zelf… welke voetbalfanaat zou niet zo’n hemd willen 😊.

Hijzelf zal alleszins niet twijfelen wat ie morgen aandoet 😉


Fijne avond,

maam-musketier-naam

5 gedachtes over “Voetbal-mama

  1. Ik ben behoorlijk blij dat voetballen na een paar weken ‘testen’ is afgeketst bij onze oudste. Het zei ‘m niets. Ik ben echt helemaal geen ‘soccermom’, ik ga heel graag gaan kijken wanneer de kinderen zwemmen ofzo, maar voetbal, zo buiten, in weer en wind… Brrr.. :p
    Onze jongste heeft mogelijks wél het voetbalvirus van de papa geërfd, ik hou mijn hart al vast, want met een vader die in ploegen werkt, is het meestal moeder die op trot kan met de kinders richting hobby’s.

    Liked by 1 persoon

    1. Hahaha wees gerust hier ook meer zwem-mama hoor – kijk graag naar zwemwedstrijden van de oudste. Maar ik moet toegeven … eens ze begonnen zijn met voetballen en je ziet dat hij zoooooo blij is dat ie mag voetballen, dat je hart smelt en je draait 😉

      Like

  2. Pingback: LEGO-addicted – Ma'am Musketier

Geef een reactie

