Matching minds – matching people

Het is weer zover… een let’s sti(c)k together blogtour met de ultieme uitdaging Belgisch te gaan. De vorige moest ik helaas aan mij voorbij laten gaan deze zomer. Dus na de zon, zee en strand – editie, mijn tweede deelname 🙂

let's stick together

Nu ja, eigenlijk merkte ik al snel dat veel van de patronen die ik gebruik van Belgische makelij zijn (zonen09, compagnie M, serial bagmakers,…) ik heb er al wat onder mijn handen zien glijden en de patronen vullen goed mijn patronenkast.

stickbelgique

En toch… toch had ik gezonde stress, want wat was hetgeen ik wou en zou maken?

Het kiezen was al een uitdaging op zich en ik geef toe dat het tot op ’t laatste ook voor mij een gissen was (te veel plannen in mijn hoofd)

Uiteindelijk kwam deze wel uit een mooie hoek.

Vorige week maakte ik namelijk de sansevieria-trui voor onze jongste kapoen. Niet snel erna kreeg ik de vraag van de meter om er ook eentje te maken.

Ik had deze gemaakt met een restje see you at six stof. Gelukkig was Soft cactus mijn reddende engel en kon ik nog 4 meter van deze scoren 😉

Want twinning is winning, en gelijkgestemden mochten toch wel een samen iets hebben?  Ik vond het eigenlijk wel een super-idee.  En aangezien ik nog een sewed-gift ‘moest’ maken voor de meter, was het natuurlijk een uitgelezen kans.

Zogezegd, zogedaan dacht ik en jawel, na de go van de meter, kon ik van start gaan. Om de spanning wat aan te wakkeren stuurde ik haar een paar voorproefjes 🙂

Want naaien is wel meer dan naaien natuurlijk…

Stap 1… Het wassen van de stof  (soms wordt deze hier toch wel eens vergeten… omdat ik zo snel aan de slag wil 🙂 )

Stap 2… Tekenen en Spelden en uitknippen…  (gelukkig had deze er aan de gedacht om de plannen met naadwaarde inbegrepen te gebruiken)

Stap 3… Sewing…Tornen…Sewing…Tornen… Sewing… en resultaat bereiken 🙂 En het werd….Tromgeroffel de Julia-Sweater van Compagnie M

De kraag veranderde ik naar de kraag a la de jongste zijn kraag.  Iets moeilijker dan verwacht en ook hier werd weer getornd.

Ik maakt er van eerste keer ook de versie met de zakken van, kwestie van mezelf een beetje extra uit te dagen… en al zeg ik het zelf… Hij ziet er super comfy uit.

Maar dan…

Had ik toch wel een probleem zekers?  Ik had tijdens het naaien een nieuwe was ingestoken… met de trui van de kleine musketier… En zat daar nu toch niet een nieuwe donkerblauwe jeans bij???

Echt… Hij is luchtblauw geworden… even wat druktemakerij, maar dan de handen uit de mouwen gestoken en een nieuwe genaaid. De lichtblauwe kleur is trouwens egaal uit de wasmachine gekomen op stof en boordstof – mirakel. En dus nog draagbaar 🙂

Daarnaast nam ik ook het patroon van de Julia Sweater nog eens bij de hand en maakte ik ook voor hem een tunnel waar hij zo lekker in kan friemelen met zijn handen 🙂

En terwijl ik dan toch bezig was en stof bijgerekend had voor het zoontje van de meter, nog een toemaatje extra 😉 – idem trui voor het zoontje. Hier wel even eigen zoonlief met idem maat als model gevraagd 🙂

Driemaal scheeprecht dus 😉 en helemaal gelukt 😉

Nu nog een foto van de meter en Eliot, de meter en haar über-coole kid, en van de drie samen en dan is het plaatje compleet 😉 dat zal voor de korte toekomst zijn, want jammer genoeg wonen we niet zo dicht bij elkaar.

De Julia en sweater voor zoonlief van de meter zitten ondertussen al in een mooi papiertje, met een leuk lintje rond… in een doosje… klaar om op te sturen naar de liefste meter van de hele wereld en een topknul die het meer dan waard is 🙂

Wil je ook graag weten wat de andere maakten 🙂 Nieuwsgierig?  Klik dan vlug op hun namen 😉

FlaflinkoJust DelphineNathalie’s NaaiselsLarthTwo OwlettesNaaiz10e Sewing projectsQueridaStokstaartje doet het zoSewing à la carteMiss PixieGirls in UniformBlogliesjeYjonisBlogrevolutionViTessSewBelJust Just10196Woohoo by DavinaWollebolMaankindjesKreatrienWilwarin CoutureKatrienetteMa’am MusketierThe Needle of ChoiceFrullemieke Vlijtig Liesje KnutseltSpoetnikselsMolemiekeSewbidooDraadjesAdivastyleMade for InkaCrealiefjesStoffenspulletjesHutseprutsMarieke FalderiekeLunatiekKhadetjesLilliepawillieNaaisgerief

Oh Ja… Wist je trouwens dat je bij Marjolein van Flaflinko ook in de prijzen kan vallen? Er zijn 3 leuke prijzen te winnen als je een Belgisch ontwerp naait.  Klik gerust op de link, om meer info te bekomen

  • Boek 200 rokken en broeken van Evelien Cabie
  • Boek Stof voor Durf-Het-Zelvers 3 (een cadeautje van mijnentwege voor mijn naaiverjaardag, wanneer ik 500 volgers bereik),
  • Bon twv €30 bij Mon Depot.

 

Veel leesplezier

img_2956

41 gedachtes over “Matching minds – matching people

  1. Wat een verhaal en maar liefst drie mooie truien. En die per ongeluk met de jeans meegewassen is: ik roep dan altijd dat een dergelijk kledingstuk een speciale behandeling heeft gehad en dat er geen tweede van op de wereld is (al blijf ik mezelf voor de kop slaan als het gebeurt).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

