Dag van de jeugdbeweging – scouts rules!

Dit jaar is het eerste jaar in 10 jaar, dat we op zondag kinderloos zijn.

Beetje een raar gevoel echt wel, en alhoewel we wilde plannen hebben van wandelingen – fietstochten – … moeten we eerlijk toegeven dat Ma’am Musketier en Pa’ap musketier blij zijn met die plotse rust.

En toch… met al 2 die hard Scoutsers in huis, was het moment niet onverwacht dat hij ook zou gaan.

Om de hemden wat te verfraaien, maakte ik dit jaar dat ze hun hemd niet zouden verliezen.

De jongste musketier heeft alvast wilde plannen voor dit jaar. Samen met heel wat vriendjes uit de klas kan hij op zondagmiddag ravotten.

Er is echter 1 vriendje voor wie de scouts nu toch wel heel speciaal is. Een vriendje die in de klas zat, maar een andere klas onveilig maakt nu. Een stoere knul met een gouden hart en eigenlijk – tiens tiens – de zoon van 1 van de beste vrienden in ons entourage.

Toen die vriendin vroeg om hulp bij het naaien van het hemd – deed ik dat met plezier! De vreugde, pretoogjes van die guitige knul, was hartverwarmend. Ook voor hem een gepersonaliseerd hemd met naam!

Ik gebruikte flockfolie, maar hoewel ik hier al eerder mee werkte plakte ze totaal niet. Vreemd. Zou het aan de stugheid van de stof liggen? Of aan de oudheid van de flockfolie (heeft die een houdbaarheidsdatum?) – geen idee, maar ik moest bij 1 kleur toch doornaaien met een fijne draad. Zonder kleurverschil – gelukkig.

Deze mannen zullen alvast een fantastische dag tegemoet gaan vandaag, daar ben ik van overtuigd!!!

Fijne vrijdag,

maam-musketier-naam

2 gedachtes over “Dag van de jeugdbeweging – scouts rules!

  1. Veronique Criel

    Van een creatieve duizendpoot gesproken. Tijdens een telefoontje van een leverancier, enkele vraagjes van haar 3 musketiers heeft ze Bram zijn hemd toch maar even snel en mooi tussendoor gefikst. Ik stond erbij en ik keek ernaar met veel verbazing. Dank je wel om ook onze scoutsboy zijn dag extra speciaal te maken ♥

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

