Wintertrui met col deel 3

Ik had het kunnen weten…

Toen gisteren de oudste en de middelste van de musketiers naar school vertrokken met hun trui gemaakt door de mama, kon ik al raden dat de jongste ook zou vragen voor een nieuwe trui.

En jawel hoor, kwart voor vier stipt, na het thuiskomen zei hij “mama, als je nu eerst mijn trui maakt, dan de Halloween-shirts en dan de jassen voor mijn broers, dan heb je nog veel te doen hé”.

Tjah, rekening houden met het feit dat ik naast naaien, wel nog een job heb, mijn huishouden iet of wat treffelijk wil houden, en de kids vervoer naar allerlei hobby’s, had hij blijkbaar niet gedaan.

Na de rush van de zwemclub en voetbaltraining, wees hij naar de stof van See you at six, en zei hij tijdens het eten “die vind ik leuk hoor.  Anders kan je die nog maken tegen morgen, toeeeeeee” (stof op zolder, een dikke dank je wel dat je ter compensatie dit mooie restje bij de bestelling stak 🙂 , jullie maakten er iemand super blij mee)

En jawel hoor, zo gezegd zo gedaan, omarmend door de liefde van de kinderen, de dankbaarheid die ze tonen als ze iets nieuws krijgen, en de trots die ze bezitten om het te dragen, ging ik ’s avonds nog aan de slag.  Dan maar even geen extra gewone ‘me-time’ maar ‘me-time met naaimachine”.

Toen hij deze morgen opstond, was hij dan ook in de wolken.  Ook voor hem lag de leuke B-Trendy trui met overslagcol klaar.

En zoals steeds… deed hij ze super-enthousiast aan.

Eerlijk…? Dan denk ik… Toch goed van me, dat ik me niet liet gaan in mijn gewone me-time en me uitleefde in mijn naaikamer.

Mijn dromertje…

Al zo’n grote knul en toch nog zo klein.  Hij blijft het kleinste musketiertje hier in huis, maar zijn dankbaarheid is zo groot, als die van de middelste en de oudste musketier. En zeg nu zelf, daar doe je het als mama toch voor?

Met veel vertoon en plezier zijn ze nog es samen op de foto gegaan, omdat ze het nu zo cool vonden dat ze alle drie een home-made trui aanhadden.

Ze voelen zich duidelijk top! Laat die woensdag maar komen 🙂

En soms … kom je op zo’n mini-fotosessie een foto tegen naderhand, waarvan je denkt.  “ja zo zitten ze in elkaar”, nu … op dit moment.

Tot vorig jaar leek de kleine musketier het stille jongetje (en pas op, dat is hij soms nog), maar op onderstaande foto is toch duidelijk te zien, dat de oudste zijn rol van verantwoordelijkheid/oudere broer en een ‘ik ben stoer-man’-attitude creëerde. De middelste is de meeste streken precies wat kwijt en is een gelukkige grote jongen geworden, maar de jongste… die toont zich nu wel van een deugnietenkant die wij voorheen heel wat minder zagen… Maar he, weet je wat?  Ik vind het goed zo?  Elk gaan ze hun weg en elk vinden de ze route die ze willen bewandelen.

Fijne woensdagmiddag,

img_2956

 

3 gedachtes over “Wintertrui met col deel 3

  1. Pingback: Matching minds – matching people – Ma'am Musketier

Geef een reactie

