Tussen-seizoen jas

Toen ik een tweetal weken geleden naar stoffenspektakel ging moest en zou ik softshell meebrengen.

Ik had nog nooit met deze stof gewerkt en was benieuwd naar het materiaal.

Voor de jongste twee had ik mijn zinnen gezet op een donkergroene stof met okerkleurige dino’s. Voor de oudste op een iets stoerdere maar ook groene variant.

Het patroon van B-trendy magazine uit de nr 7 stond me onmiddellijk aan.

Buiten het feit dat de maten in dit magazine fantastisch passen, is er wel een kleine kantlijn. Er zitten echte praaltjes tussen maar de uitleg is miniem. Enige ervaring is dus vereist om er mee aan de slag te gaan.

Maar ik deed het – weliswaar met het nodige torsen en een kritische blik waarbij ik nu denk “Owkee, de volgende wordt beslist beter” – en ik ben toch wel tevreden.

De jas is heerlijk zacht vanbinnen en net dat maakt het een perfect tussenseizoen-jasje.

Toen de jongste thuiskwam was hij helemaal verkocht en jawel… “ mama, niet meer aan werken hé nu, want ik wil hem morgen aan doen.”

Hij vindt hem dus super. Deze week toch ergens nog een gaatje vinden voor de andere twee.

De softshell is fantastisch om mee te werken.

Trouwens een wist-je-datje: de softshell-stof kan je splitsen. Zodat je niet doorheen een dikke pak dient te naaien, maar voor de voeringstof (belegjes voor rits, kraag,…) de bovenste laag kan verwijderen en enkel de fleece gebruiken. Super handig! En mooi voor een afwerking.

Ik ben er dus dol op 😉

En de jongens ook 🙂

Op naar een rustige avond nu, en hop… naar de volgende 🙂

img_2956

2 gedachtes over “Tussen-seizoen jas

  1. Pingback: Wintertrui met overslagcol – Ma'am Musketier

  2. Pingback: Tussenseizoen-jas 2 – Ma'am Musketier

Geef een reactie

