1 september-stress

Als je schoolgaande kinderen hebt, herken je waarschijnlijk het gevoel van de vakantie die zuchtend haar einde bereikt en je met (tegen) zin het eind ziet.

Nieuwe klassen, vertrouwde geuren…

Klaarblijkelijk schijnt nu dat ouders graag een me-time dagje hebben zo op 1 september… en ja , ook ik geef het toe, na 2 bewogen maanden, kon ik eigenlijk wel een dagje ‘vrijheid’ gebruiken.

De jongens startten hier allemaal in de lagere school (1e, 3e en 4e leerjaar) en allemaal met evenveel goesting.

Toen de schoolbel deze morgen ging was er de gekende (maar bij het begin zo onwennige) stilte.

Na een dagje freubelen en naaien (een nieuwe roman tunic, uittesten van een nieuwe overlock,…) kon ik om half vier aan de schoolpoort wachten op de jongens.

Uitgehongerd maar over-enthousiast… blijkbaar een schot in de roos (nu nog) 😉

De agenda’s werden gecheckt en bij de middelste stond “kussentje”…

Met veel plezier en liefde dan ook deze uit de mouw geschud

Een waar voetbalkussen met naam erop.

Een patroon heb ik niet, maar eigenlijk is het vrij simpel.

Men neme het kussen – afmeten – 1 front voorzijde in de gehele stof en 1 achterzijde in twee met overlapping stof en naaien maar.

De achterkant verstevigde ik nog (om geen ezelsoren te hebben en ik stak er 3 Kamsnaps in

Voor de herkenbaarheid in de klas ook zijn naam met scan’ n cut geflockt

En O ja… vertelde ik je deze al?

Ik maakte via Dutch label shop nieuwe etiketjes en ze zijn prachtig ❤️❤️❤️

Voortaan gaat ieder werkje hier zo de deur uit.

En bij deze… is de weekendstress verdwenen voor de zon, de eerste schoolkriebels weg en heb ik drie tevreden musketiers.

Wat moet een mama meer hebben :))

Fijn weekend

img_2956

Geef een reactie

