Geboorte-geschenkje

Een tijdje geleden kregen we opnieuw een geboortekaartje in de bus, van een leverancier.

Omdat het toch altijd een beetje feest is, als een een baby geboren is, en ik eigenlijk ook heel graag babyspulletjes maak, zocht ik naar iets origineels/leuk/uniek…

Eigenlijk had ik een tunisch gehaakt dekentje voor ogen, maar eens klaar, vond ik de achterkant niet zo mooi, en aangezien er geen bijpassende achterkant in mijn stofjes zat, dan maar begonnen met een ander dekentje.

img_4028

De lichtblauwe bovenkant is een een wafelstof en de achterkant is er eentje met allemaal huisjes op. (Tja, als het voor een bouwstof-leverancier is, dan kies je wel eens iets wat nog meer bijpassend is ;))

Toen ik het dekentje klaar had, wou ik er eigenlijk ook nog een bijt-knuffel bij.  Die had ik al in velerlei kleuren, variantes,… gezien, en ik vind het zo’n leuk hebbeding (hier komt nog een hele collectie van geloof ik 😉 )

Het is een gratis patroon, dat je hier vindt en eigenlijk super makkelijk is. Ik stak in het knuffeltje nog een rammelschijfje – zo maakt het nog een geluidje ook 🙂

Terwijl ik dan toch bezig was ook nog even een zeversjaaltje gemaakt.  Ook dat is een gratis patroontje dat je dan weer hier vindt.

Alles bij elkaar is het zo’n mooi plaatje, dat ik er quasi zelf verliefd op ben geworden.  Het duurde even, maar ben zo blij met het resultaat! Ik zie er de kleine uk al helemaal onder liggen 😉

Misschien een ideetje voor je eigen kleine uk, of als cadeautje voor iemand anders…
Vraag gerust zou ik zo zeggen, ik help je er graag mee!

Fijne start van de week

maam-musketier-naam

 

 

 

 

2 gedachtes over “Geboorte-geschenkje

Geef een reactie

