In een nieuw jasje

Het is al een tijdje geleden dat ik een blog poste… 16 dagen om precies te zijn.
De dag dat ik mijn hartjesdeken poste, kwam ik ongelukkig ten val van de ladder – met alle gevolgen van dien.
Als volleerd Pippi Langkous ging ik het platte dak op, ware het niet dat de ladder onderuit schoof en ik van 3 meter naar beneden donderde.
Dankzij de goede zorgen van buren, kwam ik in het ziekenhuis terecht en kreeg ik platte rust voorgeschreven om mijn 2 gebroken ruggenwervels en gekneusde ribben te laten recupereren.

Niet is dan ook frustrerender dan niet kunnen naaien. Vandaag dan toch even aan de slag gegaan, maar ik merk dat het ‘zonder pijn’ amusement nog even op zich zal laten wachten.

Deze wou ik echter achter de rug…
De stoeltjes zijn van mijn opa en opa zaliger en kregen al allerlei kleurtjes toen die in hun huis stonden. (Van donkergroen tot zalmroze naar wit satijn met lichtblauwe streepjes en zandkleur met bordeaux cirkels)

Toen zij overleden, kwamen deze twee zeteltjes in ons huis vertoeven.

Ik liet ze eerder al eens overtrekken, maar na 10 jaar was er duidelijk nooit aan een nieuw jasje.

Mijn zoektocht duurde niet zo lang maar ik vond de dag van mijn val een mooie stof in Zizo Evergem.
Het is een prachtige stevige stof – die zich perfect leende tot deze overtrekken en ik heb nog stof genoeg voor kussentjes. (Stof is van Kokka fabric)

De koffieboontjes-stoelen zijn perfect voor onze woonkamer 😉

Geslaagd vind ik zelf.

Nu toch even wat verdere rust nemen en misschien de haakpen nemen, want gelukkig kan ik dat wel al liggend – al een geluk – daarover lees je een dezer zeker meer.

zonnige groet,

img_2956

4 gedachtes over “In een nieuw jasje

Geef een reactie

