Zon, Zee en Strand

Zon, Zee en strand… dat was de opdracht van de maand vanuit de groep let’s stick together

Ik was er eigenlijk best snel over uit wat ik wou en zou maken… Ik hou van uitdagingen en wat is er nu uitdagender dan het naaien van … een zwembroek…

Ik moet zeggen dat ik eerst toch echt wat koudwatervrees had.  Niet voor het patroon, maar voor het soort stof… het glijdt zo snel uit je handen, dat ik hier toch echt schrik voor had.

Het bleek echter voor niets nodig.

Voor de zwembroeken gebruikte is een patroon van zonen 09 namelijk… de Pim.

Wat een zalig broekje is dat toch 😉 Het is een ideaal broekje om aan te trekken in de zwemvijver of aan het strand.  Voor de zwemclub daarentegen, niet zo handig, want de zakjes durven wel es komen piepen als ze in het water springen.  Hilariteit ten top natuurlijk hier, want ze vinden dit zelf de max.  Als ik dan ook de zwembroeken terug onder mijn machine wou steken om de zakjes wat meer toe te naaien, kwam er gemopper en toch wat rebellie… dus toch maar zo gehouden 😉

De stof haalde ik bij stof op zolder.

De palmbomen zijn een hit, want ook de oudste heeft dezelfde. Maar die was rapper in het water dan ik hem kon trekken 🙂

De walvis/blauwe had wat meer aarde aan de dijk en stretcht ook minder. Misschien beter voor een zwemshort. Nu wil het toeval dat manlief ook nog een nieuwe nodig heeft. Dus ik denk dat ik toch nog eens de zwemshort uit de nieuwste LMV zal proberen.

 

Naast het zwemmen en uitwaaien aan zee is een strandbezoek bij ons steevast op het eind van de dag een moment om aan de auto de pijama aan te doen. Want als ze in de auto in slaap vallen…
Dus bij deze ook de volgende gemaakt


Stof minions: stof op zolder

Ik maakte voor de drie zonen drie shirtjes en shortjes.  De shorts zijn de pippa pants van Emma en Mona  en de marcellekes zijn een gratis patroon van Aefflyns.  Die laatste is in het Duits (niet echt een probleem voor mij) maar eigenlijk helemaal geen probleem, want als je een patroon kan lezen, kan je deze zeker naaien.

Wat ik zo leuk vind aan de Pippa: restjes stof zijn hier perfect voor.  Twee lappen stof, een half uurtje tijd … e voila

En het Marcelleke is eigenlijk idem dito… Wat hier ook leuk is, is dat de schouders wat uitgesneden zijn en de schouderbladen zo mooi zichtbaar zijn.  Lekker stoer toch voor jongens.

Net als bij de Pim van Zonen 09, kon zoonlief niet meer in de getekenden maten op de patronen.  Maar met wat puzzelwerk en voor de PIM een oude zwembroek bij de hand, en voor het Marcelleke een patroonstuk van de Billie van Zonen 09, lukte het me.  Waar een wil is, is een weg!

De jongens zullen alvast zoete, stoere, magische dromen hebben in hun minion-pijama, na een verfrissende duik in de zwemvijver hier (of in de zee deze vakantie) en ik prijs me gelukkig als ik ze zo zie.

Ook benieuwd wat de andere bloggers maakten, dan zou ik zeggen… Klik lekker door… en geniet van al dat moois – hier staan ze allemaal op een rijtje:

let's stick together

FlaflinkoTwo OwlettesStokstaartje doet het zoMiel de fleurBlogliesjeWoohoo by DavinaNathalienaaiselsMadame StofWollebolLarthGirls in uniformFrullemiekeJust Just10StoffenspulletjesJust DelphineYabelle & CoTante FeeMamadammekeVoor MiloWilwarin made with loveNoxeema NaaizSewing à la carteLilliepawillieViTess

Ik kijk alleszins al uit naar de volgende ronde 😉 back to school… of gepakt en gezakt… ik moet nog even nadenken welke van de twee ik zal opnemen in mijn volgende ronde 🙂

Tot de volgende,

maam-musketier-naam

35 gedachtes over “Zon, Zee en Strand

  1. Coole shorts voor coole boys.
    Met een zwemvijver in de tuin was er geen probleem om snel in de sferen van het thema te komen. 😉 Ik durfde geen zwemshorts te maken door de stof. Als je zegt dat het goed meeviel, dan moet ik er me misschien ook aan wagen.

    Liked by 1 persoon

    1. Moet je zeker eens proberen! Ik gebruikte een tussenstofje ook als beleg (zoals ook in de Pim is omschreven) en … met wat geduld is het zo gefixed :))
      De zwemvijver… daar heb ik chance mee 🙂 voor foto’s, afkoeling en uren spatplezier 🙂

      Like

    1. Jammer he, van die levering… Vond het echt spijtig toen ik het las … Was dat bij LaPanda? Had ik ook eerst in gedachten, want hier zijn niet zo veel badpakstofjes voor jongens te verkrijgen… Maar bij stofopzolder gevonden 🙂 top service trouwens, want ik kreeg een restje hard blauw gratis erbij, (die zit deels verwerkt in de haaienzakjes 😉 )

      Like

  2. Hard gewerkt, wauw! Die met de palmbomen is echt geweldig! Nu nog dezelfde voor manlief? 😉 Hier vroeg manlief ook pas of ik hem geen zwemshort wou maken … nu ik hier lees dat het met die stof wel meevalt, moet ik het misschien toch eens wagen…

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Let’s Sti(c)k Together Zon, Zee en Strand: Het overzicht! – Flaflinko

Geef een reactie

