Juffen in de bloemetjes

Na de meester van de kleuterklas, waren vandaag ook de meester en juf van de lagere school aan de beurt.

En hier is ze dan na jullie vorige week al de sneakpeek te hebben getoond 🙂

Voor Lukas zijn juf, wou ik graag een tas maken… Eentje voor een fanTAStische juf.
Een juf die al drie jaar op een rij een van mijn kinderen in de klas had.  Het blijft toch een specialleke op dat vlak.  Want het is net die juf die de oudste leerde zich terug beter in zijn vel te voelen en die zijn hart veroverde, het is net die juf die hem een tweede keer in de klas had en hem de opstart gaf terug te bloeien en het is net die juf die onze tweede rakker leerde zichzelf beter te kennen, veel te leren van haar en van de kinderen uit de klas.  De juf moest een ander vlak uit de hoek komen dit schooljaar bij onze tweede rakker, maar is daar niet minder in geslaagd dan bij de eerste.

De juf blijft om op te eten 🙂  Met spijt in het hart zal Lukas afscheid nemen eind deze week, want bij haar groeide hij als jongen/mens.

Lukas maakte zelf ook nog een ketting en armband voor haar, helemaal uit zichzelf, en dat betekent vaak dat hij er goede herinneringen aan overhoudt.  Want eigenlijk is hij niet beter te omschrijven dan een ruwe bolster met een zachte kern.

Ook de logopediste kreeg vorige week haar tas van Johannes.  Want na een jaar logo, moest hij dit jaar afscheid van haar nemen.  Twee vliegen in 1 klap, voor twee fantastische madammen!

En wat is er leuker om te horen dan een juf die zegt haar vriendinnen toch wel jaloers zullen zijn 🙂

Voor de tassen wou ik toch een wat unieker model.  Bij mijn zoektocht kwam ik al snel bij de tassen van mind the whale.  Ik was al eerder op de site van Mind the Whale gekomen, en ik blijf eigenlijk reikhalzend uitkijken naar de genaaide boekentassen.  De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik voor de boekentasjes wat schrik heb, maar… als ik het duidelijke patroon zie en ervaar van deze “to the point” – schoudertas, dan begin ik precies reeds meer durf te hebben, het toch ooit eens te proberen.

De geschenkjes zijn uitgedeeld en het jaar kan voorzichtig uitkabbelen.  Tijd voor nieuwe ervaringen, creaties en vooral veel tijd en speelplezier met de kinderen.

 

Een leuk weetje trouwens:  gisteren kreeg de kleuterleider van Eliot zijn cadeautje en vandaag had hij het reeds aan om op schoolreis te gaan.  Een zucht van opluchting toen ik zag dat hij als gegoten zat… en hij straalde!!! Echt waar… Iedereen happy 😉

 

Tot de volgende,

img_2956

 

 

Geef een reactie

