Klein handtasje

Kleine meisjes worden groot. Vandaag gaan we naar de eerste communie van een nichtje van de kinderen en dan is het natuurlijk een evidentie dat je niet met lege handen toekomt.

Het is niet altijd even gemakkelijk om een ideaal cadeautje te vinden. Vooral niet als het feestbeest de jongste in een gezin van 3 is.

Een centje dan maar, zodat ze kan sparen voor iets groots, kan kopen wat ze wil…

Maar … in een envelop is ook maar in een envelop dus gisterenmiddag toch even een uurtje achter de naaimachine gekropen.

Dit kleine handtasje is perfect. Het patroon op schaal vind je terug op deze blog (eveneens de auteur van feest in ’t knutselbos)

Een handleiding is er niet, maar met wat logisch denken kom je er zeker en vast.

Ik gebruikte een kampsnap om het tasje te sluiten en als hengsels gebruikte ik eerst een klein touwtje dat ik meenaaide en hieraan twee sleutelhangringen daaraan gevlochten touw (ik gebruikte Hooked zpaghetti – dat heb je in alle mogelijke kleuren en per toeval had ik het bijpassende kleur in huis)


Dit klein projectje is ook perfect om restjes stof te verwerken 😉

Hopelijk is het communicantje blij met haar cadeau 😉

Fijn weekend allemaal,

img_2956

Geef een reactie

