Lewis Coat Compagnie M

Wie had dat ooit kunnen denken een grote maand geleden?

Toen ik begon met naaien, had ik het alvast niet voor mogelijk gehouden, maar…

Ze is er … de Lewis Coat van Compagnie M.

Ik moet er eerlijk aan toevoegen, dat ik het mezelf niet echt makkelijk maakte, maar ik ben zo blij met het resultaat.

Toegegeven… Mijn tornmesje heeft zijn dienst gedaan, mijn naalden ook … en mijn stressniveau lijkt meer onder controle…

De eerste stappen gingen perfect, maar van zodra ik binnenstebuiten diende te werken, werkten mijn hersenen precies niet mee… Ik droomde er van, hoe ik in godsnaam de armen moest doen, de rits mooi onderaan moest laten overgaan.

Maar na een grote week getob, stoppen wanneer het niet meer lukt (ook dat leerde ik 🙂 geduld) is ze er eindelijk.

De maten van Compagnie M zijn super… Ik maakte een 9 jaar.  (hij draagt nu 128 – 134).  De 9 jaar komt overeen met 134 en als ik het zo zie, dan denk ik dat hij de koude lentedagen en zomerdagen (september-oktober) zal kunnen overbruggen.

image2.JPG

Voor deze gebruikte ik een soort ‘jeans’ – jacquard.  Ik werkte er nog nooit mee, maar het beviel me wel.  Weinig uitrafeling (gelukkig, want met mijn tornmesje aan mijn zij vreesde ik er wel een beetje voor).  De binnenvoering is katoen met vliegtuigjes op.

Beide komen van de stoffenkamer.  Het zijn beide zeer dankbare stoffen om mee te werken.

De ritsen haalde ik bij K bas.  Een voordeel van deze online shop?  Deelbare – niet deelbare  ritsen in alle kleuren en maten, waardoor je net die rits vind die nodig is voor het project waarmee je zal beginnen.

Gelukkig had ik ook een vriendin die eigenlijk dezelfde wou maken in idem stof, want ik nam het restje jacquard mee uit de winkel, maar bleek te weinig te hebben. Gelukkig heeft zij projecten genoeg in haar hoofd, waardoor ik ze kon overtuigen, haar deel aan mij te verkopen 🙂

En jawel… De oudste vraagt ook naar zijn exemplaar 🙂 Meten geblazen, want die is al wat groter 🙂 Ik weet niet of het deze wordt, of een andere, maar als ik mijn kinderen blij zie worden met iets wat vanonder de naaimachine komt, tja… dan kan je moeilijk weigeren 🙂

image1

Ja, ik ben tevreden… en toch wel een beetje trots… de volhouder wint…

Fijne Zondag,

img_2956

Een gedachte over “Lewis Coat Compagnie M

  1. Pingback: Lewis Coat compagnie M versie 3.0 – Ma'am musketier

Geef een reactie

