Lentegevoel

De zon begin te schijnen en sinds gisteren is het officieel terug lente.

Het lentegevoel en zomergevoel begint er terug meer en meer te komen. Tijd dus, volgens de kinderen om alle tafels en stoelen buiten te zetten, samen met de kussens en allerlei andere arsenaal.

Vorige zomer zagen we per toeval in een tuinhandel een oud tafeltje met smeedijzeren stoelen staan, die naar ons lonkten en vroegen om meegenomen te worden…

De zitting van de zeteltjes liet toen al te wensen over, maar omdat de zomer toen zijn einde naderde, wou ik er niets aan veranderen.

Eigenlijk ook niet omdat ik begot niet wist welk stofje een mooi vervangalternatief was.

Toen de stoelen en tafels echter dit weekend buiten werden gezet, zag ik hoe erg het was met de stofjes.  Volledig verschenen van de zon en absoluut niet aantrekkelijk meer.

Ik kon gelukkig de zitjes makkelijk van de stoeltjes wegdoen en met tang en schroevendraaier ging ik aan de slag om de verroeste nagels eruit te halen.

Na veel wikken en wegen en de mening van de vier mannen hier in huis te vragen kwamen we uiteindelijk op het idee om de zitjes met kurkleer te bekleden. Het kurkleer bestelde ik bij Kbas.

Gelukkig heb ik hier een man met genoeg materiaal in huis, waardoor ik de nietmachine op de compresseur kon gebruiken om genoeg nietjes in de onderstof te nieten.

IMG_3067

Ik vind het een mooi plaatje geworden … de twee stoeltjes zij aan zij, met het tafeltje ertussen.

IMG_3069

Even een mini-projectje tussendoor 🙂 op naar het volgende.

Fijne Donderdag,

maam-musketier-naam

Geef een reactie

