Billie Zonen 09 – genaaid

Op zoek gaan naar patronen voor grotere ‘stoere’ jongens is niet altijd eenvoudig.

Toen ik vorige week per toeval in de stoffenkamer was, vond ik wel de meisjesversie van de patronen, maar niet de jongens – wel een ander leuk patroontje op de kop getikt :).  Dus toch maar even gegoogled op de pagina van zonen 09 en online de T-shirts besteld.

Deze middag eerst alles geplakt en de maten opgenomen om tenslotte aan de slag te gaan.

Ik was van plan om voor de oudste de t-shirt te maken, maar jammer genoeg zat die net iets te krap voor hem.  Uiteindelijk is hij dus eentje voor middelste, maar morgen komt daar verandering in 🙂

Het voordeel van dit patronenpakketje is dat je met dit bundeltje meer dan 6 T-shirts kan maken (lange mouwen, korte mouwen, raglan, ronde hals, …) voor maatjes 0 tot 12.

Ik kan wel even mee voort dus, maar dat was ook de bedoeling 🙂

Ik moet wel nog even die V-hals mooier leren maken, maar de mouwen zitten perfect deze keer.

En ik haalde voor het eerst ook mijn overlock-Singertje uit.  Na het te bestuderen ook erin geslaagd een mooie binnenkant te geven.  Dus al bij al… tevreden 🙂

image1.PNG

Patroon: Zonen 09
Stof: Walvissen: mertens Mercerie Melle
Effen stof (is joggingstof): studio sanne

Morgen dus nog eventjes verder in de walvisjes voor een maatje groter en … een maatje kleiner 😉

Fijn Weekend,

img_2956

2 gedachtes over “Billie Zonen 09 – genaaid

  1. Pingback: Billie Zonen 09 – versie 2.0 – Ma'am musketier

  2. Pingback: Meesters Aan de Top! – Ma'am Musketier

Geef een reactie

