Lees-kussens genaaid

Van een productieve avond en middag gesproken!
Zoals vrijdagmorgen (gisteren) beloofd aan de kinderen, zouden ze dit weekend iets voor zichzelf krijgen.

Gisteravond begon de vakantie voor hen goed, want een uitstapje naar de bib was van de partij.  Hoe leuk is het toch altijd om hen te zien snuisteren en boeken te zien kiezen.

Om het lezen wat te stimuleren (en omdat hier best wel es nieuwe kussens konden komen 🙂 maakte ik dan ook volgende drie kussens.  Elk kreeg zijn eigen favoriete kleurtje.

zak123.jpg

Vooraan zit een vakje waar ze hun boekje in kunnen steken, waar ze mee bezig zijn.  Zo verliezen ze die niet uit het oog, en nemen ze niet zomaar een ander boek 🙂

Om het volledig af te maken is er ook een hengsel aan het kussen, zodat ze het overaan mee naartoe kunnen nemen.

Het is een heel goed ‘snel’ projectje.  Eigenlijk waren ze gisteravond laat, alle drie klaar, dan ook al klaar.  Want je kan het al raden, als er eentje klaar is, staat de andere al te popelen om de zijne in ontvangst te nemen.

En wat is er hier ondertussen al gelezen vandaag! Precies een schot in de roos.

Morgen hebben we hier ook nog een uitje met de meter van de jongste en omdat ik voor haar zoontje ook nog iets wou geven, maakte ik voor hem… Gewoon ook eentje 🙂

zak-4

Ze zijn zo leuk om doen!

Het patroon vind je klaar en duidelijk hier.  Een leuke site trouwens om te volgen 🙂  Ik hou ze zeker en vast in de gaten.

Mijn stof voor de bovenste 3 (onze kussens) haalde ik bij ZIZO Evergem
De andere stof had ik nog in mijn doos zitten van de stoffenbeurs in Gent.
De oranje stof heb ik dan weer van de Veritas.

Ondertussen ook mijn opbergzakje opnieuw gemaakt, maar daarover in mijn volgende blogje meer 🙂

Ik ben alvast blij met het resultaat (het naaien en de leesbevordering) en kijk uit naar een volgend projectje 🙂

Fijn Weekend,

Ma’am Musketier

Geef een reactie

