Naaimachine – stress

Vanaf vandaag even de blogjes alleen in het Nederlands.  Aangezien ik zie dat mijn blog 90% gelezen wordt door mensen uit België en Nederland, hou ik me even alleen aan het Nederlands. Mocht het toch zo zijn dat er later opnieuw vraag is naar meer talen, doe ik dat opnieuw.  Er kruipt echter veel meer tijd in, en Nederlands vloeit voor mij nog steeds makkelijker uit de pen.

Dit gezegd zijnde, show ik even mijn tas 2.0.

Vorige week donderdag naaide ik  deze handtas in de naailes.  Ik sukkelde echter verschrikkelijk met mijn eigen Singer (hij nam geen paspel deftig – de draad brak steeds – de steken waren niet mooi).  Vrijdagavond terug van start gegaan, met een mini-projectje om te kijken hoe ver mijn ‘groothandel’Singer het zou doen.  Maar al snel kwam ik opnieuw tot de conclusie – die steken die overgeslagen werden, de naald die brak, de paspel die het weer niet deed,… deden er echt geen goed aan – dat het hoog tijd werd om in actie te schieten.

Ik ging informatief luisteren bij Mertens in Melle voor een andere naaimachine.
Ik had urenlang gezocht op het net welke ik nu het beste zou nemen.

Blijkbaar staat Pfaff nu op de helling in overname van een andere producent en komen de extra accesoires niet makkelijk meer binnen (3 maand wachten als je iets wenst), daarnaast meldden ze mij ook dat de Pfaffs binnenkort wellicht ook in de groothandel te vinden zouden zijn.  Not Done, dacht ik zo, want dan zou Mertens ook stoppen met de verkoop/onderhoud ervan.

Bernina was een goed merk – geen kwaad woord hierover – maar… men betaalt blijkbaar voornamelijk de naam… en men verzekerde mij (en dit had ik ook gezien op het internet) dat voor dezelfde prijs je vaak een machine met meer opties en even goed kan kopen van een ander merk.

Alle pro’s en contra’s op een rij gezet, ben ik dan toch gezwicht voor deze: de Brother Innov’Is NV 1300.

naaimachine

Met zijn bedieningsgemak, meerdere steken – borduurmogelijkheden en kracht stak deze er voor mij toch bovenuit.  Je kan hier meer lezen wat hij allemaal kan en niet kan.

En jawel, toen ik thuiskwam ben ik aan de slag gegaan – zonder dat manlief en kinderen gestoord werden (ik verwachtte niet dat ze ZO stil was, maar … het is een mega-pluspunt, en geen gesakker meer… oef… Zie je wel … het ligt niet aan mij, spookte het door mijn hoofd)

Verliefd kijk ik naar mijn aankoop, die me zo veel naaiplezier zal geven.  Daar ben ik zeker van 😉 )

De stress is verdwenen, en ik kan lustig voortgaan met lessen en tips & tricks 🙂  De ideeën broeden al volop 🙂

 

Fijne werkweek,

Ma’am Musketier

 

4 gedachtes over “Naaimachine – stress

Geef een reactie

