Handtas 2.0

Na de aanschaf van mijn nieuwe machine, dus overgegaan naar een handtas 2.0.

Het patroon kende ik niet geheel meer uit het hoofd, maar ik zou en wou hem maken.  Zonder tassenband deze keer, maar met leren hengsels (tja als je het jezelf nog moeilijker wil maken dus…)

Als ik hem vergelijk met de tas van vorige week, dan kan ik niet anders dan op te merken dat ik met gemak, met mijn ritsvoet de paspel kon inwerken.  Mijn tas gleed door mijn vingers en machine alsof het niets was.  Ook kon ik heel gemilimitreerd te werk gaan aan de paspel, waardoor er bijna geen speling meer is tussen stof en paspel. (Oef – vereiste 1 was al geslaagd).

thumbnail_image1

Gezien ik niet met tassenband werkte, had ik er niet over nagedacht hoe de binnenzak aan de buitenzak vast te maken.  Ik liet geen gat over onderaan in de binnenzak, waardoor ik ze op het eind niet meer kon omkeren, maar geen nood.  Met een biaisbandje (en gewone voet) naaide ik het geheel aan elkaar (Vereiste 2 – was ook goedgekeurd – althans hetgeen de machine deed, wat ik deed heeft nog wat oefening nodig).

Ik durfde eerst niet met de naaimachine de leren hengsels aan de zak naaien.  Ik was wat bang dat ik de naald zou breken, dus probeerde ik het met de hand. Met 1 deeltje vast, kwam ik al snel tot de conclusie dat het 1 . niet mooi zou zijn 2. enorm lang zou duren.

Na wat telefonisch beraad met een vriendin (die me trouwens leuk vergezelde naar Mertens, en ook raad kon geven) probeerde ik met een jeansnaald en zeer traag toch met de naaimachine.

Het is niet wat het zijn moet, maar de leren tashengsels hangen er aan.

Om het geheel af te werken naaide ik nog een knoopje aan met de machine.  Kwestie van die voet ook eens te oefenen 🙂  En jawel ook dat lukte (Woehoe ik was helemaal in de wolken :))

De versie 2.0 is voor mij dus nu al veel geslaagder dan de eerste.  Al zal ik die ook zeker gebruiken 🙂

Ondertussen ligt er al iets anders klaar, en o ja… hetgeen al uitgesneden was, dien ik nog samen te naaien.  Maar ik zie het nu wel veel klaarder en zie het volledig zitten.

Ondertussen wacht ik ook op de hygge – cal week 2 om verder te haken en moet ik mijn WIP nog verder afhaken.

Mijn tijd zal hier dus wat meer verdeeld worden, maar no stress, beide zullen voldoening geven 🙂

Op naar het volgende probeersel.

Ma’am Musketier

 

5 gedachtes over “Handtas 2.0

  1. Super leuke tas. 🙂 En vanaf hier ziet ze er héél goed uit!
    Ik heb met mijn naaimachine niet zo’n goede relatie. Misschien komt het omdat ik ze op twee jaar nog maar drie keer heb gebruikt?! 😉
    Maar haken en breien gaat mij zo veel beter af. 🙂
    Ben benieuwd naar je volgende naaiprojectjes.

    Groetjes
    Carolien

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Opbergtasje 2.0 – Ma'am musketier

Geef een reactie

