Paashaas

De zon begint zijn eerste stralen te tonen en ik begin al meer en meer te snakken naar de lente en de zomer.

Toen het boekje van Anja Toonen “Pasen haken” uitkwam, kon ik dan ook niet anders dan deze eerste uit het boekje te maken. Want wat brengt er nog meer het lentegevoel naar boven als een konijntje dat in het gras speelt.

Ik liet me echter verleiden bij Echtstudio om een pakketje te bestellen met de Letl Lopi garen. Ik kende het garen namelijk nog niet en was echt benieuwd…

Maar… eens begonnen bleek dat een verkeerde keuze te zijn.  De Letl Lopi garen echt niet meer voor herhaling vatbaar zijn.  Regelmatig kwam ik tot de conclusie bij het haken en tijdens afhechten dat het garen enorm snel breekt, met gevolg dat ik soms nog miniscule eindje had voor het verder afhechten.  Zeer vervelend.  Het voelt ook helemaal niet zacht aan, precies als een oud touw.

Ook bleek ik net 1 bol te kort te hebben bij het pakket, dus moest ik dan weer wachten op een nieuw bolletje….

De patronen van Anja Toonen zijn mooi, maar voor beginnende hakers geen aanrader.  Uiteindelijk haakte ik ze met naald 3.5 en mijn haas lijkt reusachtig groot.  Van top tot teen is hij 64 cm, best groot dus.

konijn-toonen

Al bij al is hij al mooi geworden.  Hij mist nog wel zijn vestje en dat krijgt hij zeker nog van me.

Ondertussen wel nog met een vestje en het hartjesdeken, dus nog WIP’s genoeg 🙂

 

Tot later,

Ma’am Musketier

3 gedachtes over “Paashaas

  1. Pingback: Pasen – haken – Ma'am musketier

Geef een reactie

