By Claire – Tunisch haken

Mijn eerste WIP is af… De Tunisch Haken Sjaal van By Claire. Het patroon vind je nog steeds hier.

Het was mijn eerste ervaring met Tunisch haken.  Is het nu breien, is het nu haken?  Het blijft een vraag tussen het midden 🙂 Ik vond het leuk en jawel er komen zeker nog nieuwe projectjes aan op die basis.  Voor ik het goed en wel onder de knie had, duurde het toch even.  Niet omwille van de steken, maar eerder omwille van de uiteinden.  om die overgangen mooi te krijgen, duurde het toch wel tot de helft van de sjaal.

Ook het minderen leek niet zo vanzelfsprekend en persoonlijk vond ik het niet zo duidelijk op het patroon zelf.  Gelukkig was de video mijn redding 🙂

De randen vind ik nog steeds niet zo super wauw, maar daar zoek ik de volgende keer een oplossing voor. Ik denk echter dat een mooie kreeftsteek het mooi afgewerkt zou maken 🙂  Mij was het vooral om de kennismaking met Tunisch Haken te maken 🙂

image2.PNG

Ondertussen toch even de draad op nemen met mijn andere twee WIPS.  De tunische naalden zitten mooi opgeborgen in mijn haaknaaldenetui.

Deze kreeg ik gisteren toegestuurd samen met de mooie haaktas.  Kirsten Van Nimwegen maakt deze en ze zijn super mooi afgewerkt.  Het wachten loont de moeite 🙂  Als je haar werk wil zien, volg dan zeker de fb-groep haken in stijl  Ze is er beheerder en daar word je zeker en vast goed geholpen mochten jullie ook zo’n toffe tas willen 🙂

image1.PNG

Ondertussen zitten er al leuke bolletjes wol in de tas 😉 waarvoor die zijn, houd ik nog even geheim 🙂

Fijn weekend aan allen,

Ma’am Musketier

Een gedachte over “By Claire – Tunisch haken

  1. Pingback: Opruim-morgen – Ma'am musketier

Geef een reactie

