Hermelien Griffel/Hermione Granger Hooked

… en toen was Hermelien Griffel uit Harry Potter ook klaar.

Hermelien is ook gemaakt met het basispatroon van Christel Krukkerts “haak je eigen kerststal” net zoals Professor Perkamentus.

Ik veranderde wel van kleur na de 13e rij omhoog, zodat ik een soort truitje creëerde.  De bedoeling was om nog een cape te haken, maar door haar lange haar, zou die niet opvallen, dus die hou ik voor de mannen in het gezelschap.

Voor de haren gebruikte ik Hairy Lala Berlin-wol van Lana Grossa.  Een goede zet, want het vult gemakkelijk.

Daarnaast haakte ik ook een boekje als volgt:
11 lossen starten en 6 rijen haken met 10 vasten en 1 keerlosse.  Daarna een glitterdraad eromheen haken, met in iedere hoek 2 vasten.  Het boekje dubbelplooien en aan de voorkant naaide ik de H op met glitterdraad.  Daarna hechte ik het boekje vast aan haar hand.

De sjaal zijn de respectievelijke kleuren van Griffoendor.  Ik startte hier met 5 lossen en daarna iedere keer 4 vaste en 1 keerlosse. Om de 3 rijen veranderde ik van kleur.  De draad die je niet gebruikt, haak je gewoon mee in de steken, waardoor je niet steeds moet knippen en afhechten.  De sjaal heeft 19 blokjes (rood – geel – rood – … )
.

Voor het neusje verwijs ik graag naar professor Perkamentus’ blogje.

Voor diegene die haar niet zouden kennen toon ik ook hier graag een foto van Hermelien.  Die vond ik op deze site

thumbnail_image1

Op naar de volgende zou ik zo zeggen… De bril van Harry is nog bij de opticien ( 😉 ) en ik hoop dat deze vandaag met de post toekomt, maar die komt er binnenkort dus ook aan 🙂

Ma’am Musketier

 

 

5 gedachtes over “Hermelien Griffel/Hermione Granger Hooked

  1. Pingback: Sorteerhoed / Sorting hat Harry Potter gehaakt – Ma'am musketier

  2. Pingback: Harry Potter – crochet – Ma'am musketier

  3. Pingback: Handpoppen gehaakt – Ma'am musketier

Geef een reactie

