Professor Perkamentus/Dumbledore gehaakt

De feestperiode komt er aan en ieder jaar zit daar voor iemand wel een gehaakt cadeautje bij.  Ik was al een tijdje op zoek naar een mogelijk haakpatroon van Harry Potter-figuren, maar dat is klaarblijkelijk niet makkelijk te vinden.

Plots stuitte ik op een fb-groep Lela’s Häkelwelt, waar iemand vorige week een aantal Harry Potter figuurtjes showde die gehaakt waren. (wel in het Duits)

Ik was zeer enthousiast en begon zelf reeds na te denken hoe ik het het best kon aanpakken.
.

Uiteindelijk nam ik het basispatroon ter hand van Christel Krukkerts haak je eigen kerststal.  Ik veranderde de kleuren en paste de snor, haren en muts aan.  Ik haakte ook een neusje er op en gaf de man een toverstok.

De hoed is als volgt: magische cirkel starten en meerderen tot je aan 36 steken komt (6 toeren).  Daarna 1 toer vasten alleen in de achterste lussen en erna 5 toeren naar beneden haken.

De neus haakte is 3 vaste is een magische ring.  dan 1v – 2v in de volgende – 1 v en dan een toer 4 vaste en het neusje in het midden plaatsen.

Voor het haar gebruikte ik Phildar Nuage



Om een vergelijking te bieden tussen de echte en de gehaakte toon ik je ook een foto uit de reeks.  Die haalde ik uit deze site

Het lijkt hem helemaal 🙂

15326464_10209281045717774_6516708665783958972_n

Op naar het volgende deel van het cadeau!

Ma’am Musketier

 

3 gedachtes over “Professor Perkamentus/Dumbledore gehaakt

  1. Pingback: Hermelien Griffel/Hermione Granger Hooked – Ma'am musketier

  2. Pingback: Sorteerhoed / Sorting hat Harry Potter gehaakt – Ma'am musketier

  3. Pingback: Harry Potter – crochet – Ma'am musketier

Geef een reactie

