#ScheepjesCAL2016 finishing

Na Deel 1, deel 2 en deel 3, waren vorige en deze week het joinen van de blokjes en de rand aan de beurt van de #scheepjesCAL2016.

Het joinen was een hele klus, maar ik deed het met plezier, want eindelijk zag ik een mooie deken vorm krijgen.

Voor de rand gebruikte ik eerst het patroon die effectief voor de scheepjes CAL werd uitgeschreven, maar na 5 toeren wou ik eigenlijk wel eens iets anders.

Ik veranderde dus mijn rand naar volgende:

Na de 5e toer maakte ik allemaal stokjes rondomrond – zowel in de lossen als de vasten. (de respectievelijke 6e toer)
In de 7e toer maakte ik een soort v-tjes met stokjes door als volgt te werken: stokje – 2 losse – 1 stokje in dezelfde steek als het vorige stokje – 2 steken overslaan – stokje in de derde steek – 2 losse – 1 stokje in dezelfde steek als de vorige – en dit herhalen tot het einde.
In de achtste toer stak ik in elke V-opening een waaiertje van 5 stokjes (en in de hoeken 7 stokjes).  Eerst stak ik in alle grotere gaten waaiertjes, maar toen bobbelde hij te veel. Dus beurt om beurt gedaan en zo is het perfect. Je kan het goed zien op de foto.

De verandering van rand heeft een voor mij iets speelser gevoel.

Eindelijk is ze klaar… Alhoewel ik niet mag klagen want na 3.5 week alles samen geteld, was ze eigenlijk klaar 🙂

thumbnail_image1

Op naar het volgende project,

Ma’am Musketier

4 gedachtes over “#ScheepjesCAL2016 finishing

Geef een reactie

