Katniss sjaal en mutsen

De Winter kan hier eindelijk beginnen. Vorige week startte ik met het begin van de vier wintermutsen en sjaals.

Ik haakte de Katniss-muts en sjaal en na eentje ben je er zo goed mee weg dat je het vanbuiten kan. Het patroon vind je hier (in het Nederlands).  Dank je wel Fie bakt, haakt en naait voor het mooi uitgeschreven patroon! Er bestaat ook een Engels patroon van hier.

Voor de volwassenen en oudste zoon haakte ik 200 lossen voor de sjaal.
Voor de middelste (7 jaar) haakte ik de sjaal met 180 lossen en voor de kleinste (5 jaar) haakte ik ze met 160 lossen. Voor de mutsen hield ik gewoon het patroon aan voor allemaal, maar minderde ik een keertje minder voor de middelste en 2 keer minder voor de kleinste.

Ik haakte deze mutsen allemaal met Eskimo Drops garen en haaknaald 5.

Dolgelukkig gingen ze al mee naar school.  Het enige nadeel nu is dat ze allemaal wel es elkaars muts willen aandoen omdat ze die kleurtjes ook zo leuk vinden 🙂

 

image-png

Op naar het volgende…

 

Ma’am Musketier

 

 

6 gedachtes over “Katniss sjaal en mutsen

Geef een reactie

