Kleine inktvisjes

Het kan een toeval zijn of net ook niet. Vrijdagavond kreeg mijn oudste een leesboekje mee uit school “een zus voor Ollie Wollie”. Uit nieuwsgierigheid las ik het boekje en het ging over een 10-jarig jongetje dat een zusje kreeg. In eerste instantie was hij niet zo blij, maar als blijkt dat de mama een paar maand te vroeg bevalt en hij zijn zusje voor de eerste keer in de couveuse zier is hij helemaal verkocht. Hij bezoekt haar en geeft haar een zelfgehaakt octopusje.

S avonds kijk ik op mijn blog en zie ik een toegekomen berichtje met de vraag of ik soms twee van dergelijke inktvisjes wil haken voor jawel ooit een couveusekindje. Het zusje ervan blijkt gestorven in de couveuse. Nu blijkbaar een iets kloeker meisje al.

Ik wist het bestaan hier reeds van en zocht de informatie terug op. Hier was het specifiek bedoelt voor het meisje, maar je kan het ook aan een ziekenhuis schenken. Alle informatie (en ook patroon) en voorschriften vind je Hier.

De mijne zijn ondertussen klaar voor verzending en ik hoop van harte dat ze er veel plezier aan zal hebben.

Deze zal ik toch iets vaker maken denk ik.

Ma’am musketier

Geef een reactie

