Gepunnikte woorden

Dit weekend kreeg ik plots de vraag van een kennis of ik niet iets wou haken, dat ze gezien had in de winkel. Na de uiteenzetting had ik al snel door dat het om gepunnik ging.

Gepunnik? Jawel, iets wat ik nog herinner van vroeger in de lagere school en uit mijn mama’s naaikistje want daar zat zo’n automatisch punnikmachinetje in.

Na wat opzoekwerk vond ik dit superboekje bij hobbysalon: Reuzeleuke punnikideeen.

Ik bestelde het boekje want vond het eigenlijk wel leuk. Vooral… Omdat ik zowel mijn gewoon als mijn automatisch van onder het stof haalde en er hier al eentje het materiaal wilde afnemen.

Deze middag kwam het boekje al toe… Wat een service en over de middag nam ik alles bij de hand om aan het eerste woord te beginnen.

Om letters te laten krullen dien je ijzerdraad mee te punniken en dat deed ik ook, maar het was toch niet stevig genoeg. 

Ik schilderde zodoende een houten plaat met de kleur waarin ik de naam zou doen en liet deze drogen. Ik bevestigde alles met mijn lijmpistool en … Klaar…

Het lijkt me echt wel iets… Dat punniken…

Een echt goed tussendoortje want in een klein uurtje is het klaar.

En nu terug aan de slag met mijn circus 😉


Ma’am musketier

Geef een reactie

