Circus in de m(h)aak

Kom dat zien! Kom dat zien… Riep circusdirecteur Alberto in het rond.

Het circus komt er aan!

In het circus

in het circus is het altijd feest
ben jij daar al naar toe geweest?

als het bij jou in de buurt komt staan
moet je er vast eens binnengaan

je zult je verwonderen over wat je ziet
je gelooft je eigen ogen niet

eerst denk je: zijn dat soms geesten?
nee hoor…. het zijn circusbeesten

ze dansen en springen in het rond
Maar is dat wel zo erg gezond?

horen beesten niet in het bos te zijn?
vinden zij werken in het circus soms fijn?

ik denk het niet, laat die beesten toch los
beesten horen in het beestenbos

Het gedichtje vond ik hier .  Jammer dat er niet bij stond wie het schreef.  Het bekt zo lekker en maakt je blij.  Net zoals er hier een circus-affiche hangt in het dorp.  Dan voel je je zo blij als een kind.  Dat kinderlijk geluk moeten we koesteren, toch?

Toen een van de musketiers dit boekje zag vroeg hij me de directeur te haken en … Eigenlijk alle andere ook … En hij vroeg me ze ook zeker nooit als cadeau weg te geven.

Het boekje amugurumi circus is hier dan ook een voltreffer. De circusdirecteur stond als eerste klaar. Het enig wat ik niet deed was de oogjes naaien. Enerzijds omdat ik ze liever open zie en anderzijds omdat ik oogjes naaien steeds zo een raar effect vindt. De oogjes komen dan nooit uit hoe ik het zie… Misschien moet ik me daar toch maar es in verdiepen.

Eigenlijk doet deze me steeds denken aan mr. patato head.  Kennen jullie die?  Hier vind je er een fotootje van terug: mr. patato.  Wellicht door zijn ronde vorm 🙂

 

 

Al vind ik deze ook super geslaagd 🙂 en de zoon ook.

Op naar de volgende dus…


Fijne rustige avond,

Ma’am musketier

2 gedachtes over “Circus in de m(h)aak

Geef een reactie

