Anti-stoffen- actie…

Sinds een paar weken klaagt onze oudste van jeukende ogen en verkoudheidssymptomen.  Op bezoek bij de arts vermoedde men een allergie. Reden genoeg dus om het langharige tapijt dat aan de zetels lag weg te halen. Je kon er op blijven stofzuigen en er bleef een gevoel over van “nog steeds niet clean”. 

Gisteren viel mijn oog op het mooie vloerkleed uit “haak je happy” en vanmorgen bonsde mijn hoofd van het idee het oude tapijt weg te halen en er of gene te leggen of…een kleiner gemakkelijk in de wasmachine te steken exemplaar te leggen. Vanmorgen dus reeds de koe bij de horens gepakt en het tapijt buitengezwierd. De fruitkratjes die we destijds in de eco-shop kochten doen dienst als tafeltje. Handig want je kan er zo veel in kwijt. We kochten er toentertijd  7, maar had ik geweten dat ze zo handig waren… Had ik er meer gekocht. 

Nu twijfel ik alleen nog of ik er wel dat tapijtje zal leggen, want ik vermoed dat dat te vol zal zijn en niet-praktisch… Maar ach… We vinden wel een oplossing. Ik ben alleszins blik dat het langharige tapijt verdwenen is πŸ˜‰


Ma’am musketier

2 gedachtes over “Anti-stoffen- actie…

  1. Goed idee om dat tapijt weg te halen, hier ligt er ook niks in huis van tapijt. Huismijtallergie van dochter en van mezelf!
    Maar ik speel ook met de gedachte om een klein, wasbaar exemplaar te maken.
    Ik twijfel alleen nog: eentje weven met stofresten of eentje haken…
    Maar dan hebben we ook nog de poezen, die het matje gegarandeerd zullen inpalmen πŸ™‚
    Ben alvast benieuwd naar jouw exemplaar!
    PS: Heel leuk hoekje met die kratjes!

    Liked by 1 persoon

    1. Dank je wel. Ja ik vind het ook een moeilijke hoor… Tapijt/geen tapijt. Nu wel blij dat de lange weg is. De kleine is in de maak πŸ˜‰ ik dacht eraan drie ronde beetje op elkaar in drie verschillende kleuren te haken. Maar ik zie nog πŸ˜‰ ik hou je zeker op de hoogte πŸ˜‰

      Like

Geef een reactie

