Oranje Tulp – gehaakt

En ook deze is beginnen bloeien 🙂

Wat haken de bloemen lekker in de zon 🙂 al moet ik eerlijk bekennen dat de aanzet voor deze tulp gisteravond al was gezet.

De tulp doet me altijd aan de boere-charleston van Paul Van Ostaijen denken:

“Tulpebollen bolle tulpen tulpetuilen
Rozetuilen
Boererozen boerewangen boerelongen
Boerelongen ballen wangen
wangen ballen bekkens
ballen bolle bekkens
bugel en basson – o hop!

Wie heeft er de kleine bugel gezien
Wie heeft er de grote bugel gezien
en wie Gaston met zijnen basson
Marie-Katelijne Marie Katerien
want dit is geen pavane of geen sarabande meer
dit is geen gigue of geen allemande meer
en geen wals

dat is ‘nen charleston
‘nen boerecharleston
van Gaston op zijnen basson

En wie heeft de kleine bugel gezien
en wie heeft er de grote bugel gezien
en wie Gaston met zijnen basson

De kleine basson zit in ‘nen rozentuil
Bij Rozalie
De grote basson zit in de sjees
Bij Melanie
Marie-Katelijne Marie-Katerien
En Gaston
die zit “in de ton”
Ik vraag u pardon
Bolle wangen ballen bekkens
bugel en basson”

Het gedicht vloeit zo makkelijk dat ik geneigd ben het de hele tijd op te zeggen terwijl ik de tulp haakte.
En zoals het gedicht het liet vermoeden begin ik nu aan….
De roos 😉

thumbnail_image1

Als dat maar goed afloopt 🙂

Ma’am Musketier

Geef een reactie

