Juffengeschenkjes dit jaar

Zo daar zijn ze dan… De juffengeschenkjes zijn klaar… En drie ervan werden al afgegeven… De juffen waren in de wolken, want vanaf volgend jaar hangt hun naam aan de deur in vrolijke kleuren.

Ik gebruikte als basis de letters uit het boekje van christel krukkert. Ik berekende de letters in de lengte en de breedte (alles gedeeld door 2). Schreef de ontwerpster 12 lossen, dan haakte ik er 6. En in de hoogte zijn ze 24 rijen hoog. Uit respect voor de ontwerpster schrijf ik niet het hele patroon uit van de letters, maar als je het boekje erbij houdt en je volgt haar patroon gedeeld door 2 dan kom je er zeker en vast!

De meesters laatste letter is in de maak en hopelijk vanavond klaar maar de zorgjuf en juffen van het eerste en tweede leerjaar kregen de deurhanger al overhandigd.

Het bleek een toppertje 😉


Op naar de meesters laatste letter en dan kan ook in de kleuterklas een vrolijke slinger hanger en kan ik vandaag nog verder met mijn onafgewerkte projectje.

Ma’am musketier

6 gedachtes over “Juffengeschenkjes dit jaar

  1. Suzanne Haks

    Súperleuk! Voor de juffen van mijn jongste dochter wil ik dit ook graag maken, maar dan GROEP 7. Wat ik me afvraag is, de hoogte van de letters. Normaal zijn ze 43 toeren hoog, dus je haakt niet de helft van de toeren. Hoe bepaal je bij bijvoorbeeld de G welke toeren je wel of niet haakt?
    Groet, Suzanne Haks

    Liked by 1 persoon

    1. Normaal zijn ze inderdaad 43 hoog als je ze in t klein haak, dan haak je ze 21 a 22 hoog. Voor de G bv haak je de onderste horizontale 5 hoog de lange verticale 11 hoog en de kleine een drie a viertal rijen en boven aan opnieuw een 6 dan kom je op 21 uit. Hopelijk kom je er uit anders shoot je maar

      Like

Geef een reactie

