Appel-jasjes

Binnen een kleine week wordt Johannes 9. Ik begin er meestal wat nipt aan, maar deze keer is het me gelukt πŸ˜‰

Andere projectjes die dienen te worden afgewerkt voor een volgende datum lonken en zorgen voor een strakkere planning.

Johannes wou iets gehaakt (uiteraard πŸ˜‰ ) voor de klas. Ik dacht aan iets voor de hele klas maar hij niet… Ja, jonge jongens met grillen, want voor een klas van 27 is dit toch geen makkie.

Uiteindelijk kwamen we tot een mooie compromis. Hij wou appelzakje… Die worden uiteraard nog gevuld πŸ˜‰

De jongens kunnen ze naderhand gebruiken als knikkerzakje door een touwtje door de bovenste rij te rijgen. De meisjes kunnen het ook als mutsje voor hun pop gebruiken. Multifunctioneel dus πŸ˜‰

Ik gebruikte een patroon uit “hippe haakwerkjes” (isbn 9 789044 738339). Een tof boekje. Ik past het patroon wel wat aan naar mijn garen. De Catania cotton creative met naald 4,5. Dit garen zorgt voor een stoerder effect. Ik gebruikte de uitdaging voor het gebruik van alle kleurtjes die ik had, zodat ik een mooi pallet kreeg. Een plaatje, al zeg ik het zelf πŸ˜‰


We krijgen er nu al zin in om er een lekkere appel in te steken en ze op te smullen!

Ma’am musketier

5 gedachtes over “Appel-jasjes

    1. Dank je wel Annemiek! Ondertussen bezig met uiltjes voor een vriendins zoontje die een paar weekjes later jarig is. De mijne vinden het nog altijd super als ze iets mee hebben dat home made is, en zolang dat zo is, doe ik naarstig verder πŸ˜‰

      Like

  1. Pingback: Tiener in huis #boekenleggers – Ma'am musketier

Geef een reactie

