Verjaardagen op komst

Volgende week is het de week van de verjaardagen. Die van mezelf en die van mijn middelste zoon die zeven wordt.

Om de voorbereidingen goed te starten deze week ging ik maandagmorgen naar de juf om te vragen waar ik haar plezier mee kon doen voor de klas. Eerst keken we even in de box met educatief speelgoed, maar al snel kwam de ultieme vraag: ” jij haakt zo mooi… Zou je niet iets…?”

Na wat speurwerk op het net vond ik het ideale geschenkjes en via http://www.haakidee.nl kon ik mijn droomtaart-patroon haken.

Dankzij de snelle respons van Annemarie Arts (die het patroon ontwierp) kon ik die zelfde avond al beginnen.

Op het patroon stond haaknaald 3, maar na een proefje met Catania vond ik dat precies wat te klein voor in een klas. Om hem iets groter te maken haakte ik de taart met Stylecraft Special DK en haaknaald 4.

Voor de vulling gebruikte ik isomo. Ik sneed een ronde uit de onderste vormen, zodat ik deze kon recupereren voor de bovenste laag.

De kaarsje zijn met magneetjes op de taart gezet want wie nu in de klas verjaard, wordt zeven, maar diegene die voor t nieuwe jaar verjaren worden in die klad zes jaar en wie een jaartje dubbelt dat jaar (of een jaartje ervoor) wordt in die klas 8 jaar.  Bij deze kan de juf de kaarsjes aanpassen op de leeftijd 😉.

De vlammetjes maakte ik met goudgaren Lurex (via http://www.echtstudio.nl besteld en de volgende dag reeds geleverd! Top!)

In de taart zit nog een muziekdoosje. Na lang zoeken vond ik via http://www.dekwast.nl het gepaste muziekdoosje met “happy birthday”.

Om het werkje af te maken, maakte ik de plateau van de taart met een ronde houten schijf en als voet een kegelvormige isomo. Hier sneed ik het topje van en plakte deze aan de houten plaat om ze vervolgens te schilderen.

Het was een leuk werkje en zeker eentje voor herhaling vatbaar!

Dank je wel Annemarie Arts voor het duidelijke patroon! En … Ik ben er zeker van dat er een trots jongetje naar school vertrekt dinsdag!

vriendelijke groeten,

Ma’am musketier

5 gedachtes over “Verjaardagen op komst

Geef een reactie

