South bay – poncho

De gehaakte poncho ligt onder de kerstboom.

Ik kreeg een aantal weken een foto doorgestuurd van een vriendin via pinterest en na de bollen wol te hebben besteld kwam dit resultaat…

Ik vond het patroon via:http://bijsaarenmien.blogspot.be/2013/01/patroon-omslagdoek.html?m=1

In plaats van terug te keren om zo een omslagdoek te maken, sloot ik de lossenketting met een half vaste en volgde ik het patroon in het rond. Ik maakte ze 12 grote bogen lang. De wol slonk beetje bij beetje … Maar ik moet zeggen: een betere meditatie dan dit bestaat er niet! In deze hectische tijd waar nauwelijks tijd is voor mezelf was dit haken een echt zen-moment.

Om de poncho goed draagbaar te maken in koudere tijden maakte ik er een col van stokjes aan. iedere keer alleen de achterste lus oppakken zorgde voor het ribbeleffect.

Et Voila, le resultat:

Op naar het volgende!
Groetjes

Ma’am musketier

Geef een reactie

