Oze Wieze woze… Wat zit er in de doze?

Een paar maand geleden schreef ik me in voor de cal van breiclub.nl

zoals je kon zien een paar welen terug was het eerste patroon in september toegekomen en vol goede moed was ik begonnen… In oktober moesten echter wat werkjes klaar en liet ik ze even voor wat ze was.

Toen ik de werkjes een tweetal weken terug uit de doos haalde was echter minder tevreden dan eerst. Ik vond de overgangen niet goed van de toeren en vond het gehaakte veel te los. Uiteindelijk heb ik alles uitgehaald en gehaakt met 2,5. Dit bevalt me veel beter. Ik deed ook wat speurwerk om mijn toeren mooier te krijgen.

Nu doe ik ze zo:

  1. Je sluit je vorige toer me een half vaste.
  2. Je eerste stokje vervang je door: 1 losse – 1 vaste in het eerste gaatje van de toer eronder (waarin je de half vaste maakte) daarna terug 1 losse.
  3. Het volgende stokje haken zoals ze zeggen

Het resultaat bevalt me veeeeeel beter… Voortaan doe ik het zeker en vast zo!


Geef een reactie

