De Liebsteraward!

naamloos

Deze week werd ik door Szaar van Szaar lifestyle  genomineerd voor de Liebster Award. Ik had er zelf nog nooit eerder van gehoord tot ik werd genomineerd. Liebster Award is een virtuele award voor (beginnende) bloggers om de persoon achter de blog (beter) te leren kennen.

Ik vind het echt een compliment dat ik ben genomineerd en een super idee. Dus Szaar dank je wel! ik doe het met plezier 🙂

De Liebster Award heeft ook een paar (kleine) “regeltjes” :

1. Bedank degene waardoor jij genomineerd bent
2. Beantwoord de vragen die je hebt gekregen
3. Nomineer 11 andere bloggers
4. Bedenk 11 vragen voor degene die jij gaat nomineren
5. Breng de genomineerden op de hoogte

Szaar heeft 11 vragen voor mij bedacht waar ik graag hieronder antwoord op geef!

  1. Wat vind je het leukste aan bloggen?
    Het leukste aan bloggen is ideeën. Ik blog over haken  en eigen DIY spulletjes en voor mij is het vooral een uitlaatklep om mijn dingetjes te delen, andere ideetjes op te laten doen.  Schrijven zit ook in het bloed. Letters maken woorden, woorden maken zinnen en van al dat moois komt een prachtig verhaal 🙂
  2. Omschrijf jezelf in 5 woorden
    – Een tikkeltje ongeduldig
    – Enthousiast
    – Doorzetter
    – Creatief
    – Positief ingesteld
  3. Wat is je favoriete gerecht?
    Hmm das een moeilijke, maar als ik nadenk wat ik steeds neem als ik voor de eerste keer op restaurant ga dat is dat een slaatje geitenkaas
  4. Waar houd je je mee bezig als je niet blogt?
    Eerst en vooral ben ik echtgenoot en mama van drie stoere kerels.  Daarnaast werk ik samen met mijn man in ons familiebedrijf (een bedrijf voor nieuwbouw/verbouwingen, waar ik de paperassen doe). ’s avonds doe ik natuurlijk de was en de plas, maar als ik dan wat tijd over heb, zet ik me gezellig in een hoekje en laat ik het creatieve ‘ikje’ zijn vrije loop 🙂
  5. Welk liedje spreekt je op dit moment het meeste aan?
    “een ster” en “goeiemorgen, goedendag” van Stan Van Samang omdat de jongens dit luidkeels meezingen en ik steeds denk aan de fijne momenten die ik steeds heb met hen.
  6. Waar kan je nou echt van genieten?
    Ook al ben ik sociaal en soms wel luid… Het meeste geniet ik van een rustige avond in het weekend.  De quality time met de kinderen en … met mijn grootste musketier van al
  7. Wat je is favoriete boek (en waarom)?
    Mijn favoriete boek is : “de kleine prins” omdat het waarheden als een koe verteld vanuit een fantasiewereld.  Je kan het vertellen aan kinderen die er het hunne uithalen en als volwassene onderliggende zaken in terugvinden.de-kleine-prins
  8. Wat was voor jou het beste moment in je leven (tot nu toe)?
    Dat is echt een moeilijke… eerst dacht ik : tja, iedere geboorte van elk kind… Maar die zouden er niet geweest zijn zonder mijn man.  Ook zou ik dan andere elementen in het leven niet beleefd hebben.  Dus het beste moment van mijn leven blijft nog steeds: de ontmoeting met mijn man, waaruit uiteindelijk drie stoere musketiers uit voortgroeiden.
  9. Welke quote beschrijft je het beste?
    Achter iedere succesvolle vrouw staat een sterke vrouw.  Dit was de quote toen ik mijn man leerde kennen en het is nog steeds zo.  Als je iets doet is het van belang dat je er niet alleen voor staat, hij niet en ik niet.  Dus eigenlijk is de quote ook omgekeerd evenredig geldig.  Zonder die steun en toeverlaat zou het een pak moeilijker zijn.
  10. Als je kon vliegen naar welke plek dan ook op aarde, waar zou je dan heengaan
    In tijden van vandaag zou ik naar een wereld vol verdraagzaamheid willen vliegen. Een wereld waar ieder gelijk behandeld wordt, waar iedere stem gehoor krijgt.
    Die wereld is slechts fantasie en als ik dan echt zou moeten kiezen waar ik nog eens heen wil, dan wil ik gepakt en gezakt met tent of camper nog eens een tocht door Canada doen.  We deden dit reeds een keer met ons twee, maar met vijf zou best nog gezelliger zijn.
  11. Wat is het eerste wat je doet in de ochtend als je wakker bent en het laatste wat je doet voordat je gaat slapen?
    Het eerste wat ik doe is me douchen en een kop koffie drinken.  Daarna de kinderen wakker maken en klaarstomen voor school. En het laatste wat ik doe voor ik mijn ogen sluit, is diezelfde kinderen nog een zoen geven voor ik mijn eigen bed in kruip.

Bij deze nomineer ik:

Zoals je kan zien houd ik me niet helemaal aan de regels, omdat ook ik nog niet zo lang blog ben ik nog niet heel breed in het blogwereldje.

Ik heb ook weer 11 vragen voor jullie bedacht:

  1. Hoe komen jullie aan je blognaam?
  2. Wat is je positiefste eigenschap?
  3. Wat doe je naast bloggen?
  4. Hoe reis jij het liefst?
  5. Als je iets kon veranderen wat zou dat dan zijn?
  6. Is er iets wat je nog niet kan en wat je graag zou leren?
  7. Waar kan jij van genieten?
  8. Welke quote beschrijft je het beste?
  9. Welk geluid vind jij het mooist?
  10. Welk kleur doet je dag opfleuren?
  11.  Als ik kon toveren, dan toverde ik…

Veel plezier met het invullen en ik hoor het graag! 

Groetjes,

Ma’am Musketier

14 gedachtes over “De Liebsteraward!

Geef een reactie

