De vlinder kan vrolijk fladderen

patroon Zabbez
patroon Zabbez
Daar is ze dan… de vlinder kan vrolijk rondfladderen, al moet ze misschien momenteel nog volop voor haar pop zorgen.

Ik ben helemaal wild van dit patroon. Het is snel klaar (2 avondjes werk) en ik vind ze nu al fantastisch.

Jammer genoeg is deze in het hoofd van mijn zonen al voor iemand anders bestemd. Die persoon moet nog een maandje wachten tot ze hem in handen krijgt.  Hopelijk is ze er blij mee…

Ze kan nu nog even rustig hier thuis fladderen…

Een Zabbez-Patroon? Het is voor herhaling vatbaar 😉

Voor de stevigheid van de vleugels haakte ik ijzerdraad mee. Zo kan je ze wat fixeren en vallen ze niet omlaag. Een aanpassing deed ik wel op het patroon. Ik haakte een blokje van 11 lossen en 3 toeren van 10 vasten en bevestigde deze op de achterkant bij het samenkomen van alle vleugels om zo de naad, knoopjes van draad en uiteinden ijzerdraad onzichtbaar te maken!

Nu nog wat tijd over, nu het huis begint te ruiken naar vers gebakken brood, dus even bedenken wat het volgende projectje zal zijn… Een vriendinnetje voor de vlinder?  Een hersenspinsel uittekenen voor een volgend haakproject?  Hmmm ik denk er nog even over na.  Maar mijn avond is nu al geslaagd!

Ma’am Musketier

Geef een reactie

